Facebook link

Zielone Perły Trzebini - szlak niebieski

Zalew Chechło
Piła Kościelecka Region turystyczny: Oświęcim i okolice
Niebieski pieszy szlak turystyczny (ok. 10 km) rozpoczyna się w Pile Kościeleckiej przy Zalewie Chechło, przechodzi obok strzelnicy koła Łowieckiego „Diana" do ul. Skalnej w Bolęcinie i umiejscowionej w pobliżu, rzadko występującej skałki triasowej, po czym poprzez zabytkowy park w Bolęcinie i obok stadniny koni prowadzi nad akwen Gliniak.
Trasa turystyczna rozpoczyna się na południowym brzegu Zalewu Chechło, stanowiącego największy zbiornik wodny na terenie gminy, miejsce rekreacji dla mieszkańców Trzebini i Chrzanowa. po czym prowadzi w kierunku południowo - wschodnim biegnącą wzdłuż brzegu ulicą Chrzanowską, Graniczną a następnie Dębową. Trasa przecina ulicę Krakowską i zagłębia się w lesie. Po drugiej stronie biegnącej z Chrzanowa - Stelli do Bolęcina linii kolejowej szlak skręca w lewo i wychodzi z lasu w pobliżu strzelnicy Koła Łowieckiego „Diana" z Chrzanowa. Dalej trasa prowadzi równolegle do ulicy Krakowskiej, najpierw polną drogą na skraju lasu, a potem ulicą Skalną do miejsca, gdzie na niewielkim wzgórzu znajduje się unikatowa w skali Europy formacja geologiczna, zwana Skałką Triasową. Szczyt wzniesienia zapewnia doskonały widok na panoramę okolicznych miejscowości oraz formację Niecki Dulowskiej i Pagórów Jaworznickich. Trasa prowadzi dalej grzbietem wzgórza w kierunku ulicy Kamiennej. Szlak prowadzi na tyły Ośrodka Zdrowia w Bolęcinie i wiedzie przez usytuowany na zboczu wzgórza park w Bolęcinie z pomnikami przyrody. Trasa kończy się przy akwenie „Gliniak", do którego dochodzimy skręcając z ulicy Handlowej w Bolęcinie w ulicę Krakowską, a następnie w prawo w ulicę Rekreacyjną i za przejazdem kolejowym w ulicę Wczasową. Jeden z nich służy jako miejsce rekreacji dla mieszkańców, drugi płytszy, obecnie zarasta. Stanowiący letnie kąpielisko większy zbiornik jest miejscem chętnie odwiedzanym w porze wakacyjnej. Dodatkową atrakcją jest znajdująca się opodal Stadnina Klubu Jeździeckiego „Szarża", oferująca możliwość nauki jazdy konnej oraz okazję do obejrzenia organizowanych zawodów jeździeckich.
Zalew Chechło - ulica Chrzanowska - Graniczna - Dębowa - Skalna - Kamienna - Park w Bolęcinie - Krakowska - Rekreacyjna - Wczasowa - akwen Gliniak